سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی تاریخچه برند RALLET و عطرهای این برند

Rallet یکی از کمپانی های معتبر صنعت بو و محصولات آرایشی قرن های نوزدهم و بیستم هست که سال 1843 توسط Alphonse Rallet در روسیه بنیانگذاری شد . این طراح فرانسوی، با انتقال تکنیک های تولید بو و مواد آرایشی در فرانسه و هم استعمال از تجهیزات مدرن این صنعت در آن ایام، Rallet را بعنوان اولیه تولید کننده عطر و تولیدها آرایشی در روسیه اساس گذاری کرد . رژ لب، پودرهای آرایش، ادکلن و صابون، محصولاتی بودند که Rallet در سال های استارت بکار خویش تولید و عرضه کرد و در بازه زمانی کوتاهی، آوازه و اعتبار ویژه ای برای این کمپانی به ارمغان آورد . استقبال از تولیدها لاکچری و خوش ساخت رالت، موجب شد تا تولیدات این لاین موضوع توجه دربار روسیه قرار گیرد و در سال 1946، تزار نیکلاس اولیه با اهدای حکم سلطنتی، رالت را بعنوان عطرساز دربار امپراطوری انتخاب کند که کلیدی ترین استدلال این انتخاب، عطری با عنوان Eau de Cologne Russe بود .

بهترین عطر مردانه

رالت که در سالیان آن‌گاه همواره زمینه تحسین و عنایت امپراطوری روسیه قرار گرفته و حکم های سلطنتی متعددی اخذ نمود؛ با بسط فعالیت ها و احداث خطوط ساخت در دیگر کشورها مانند فرانسه، اعتبار و آوازه خویش را دو چندان تولید . علاوه بر روسیه، عطرها و صابون های رالت در اروپا، خاورمیانه و آسیای شرقی به فروش می رسید و علی رغم مرگ Alphonse Rallet در سال 1894، این کمپانی به روند پیروزی ها و توسعه خویش ادامه بخشید . با روی فعالیت داخل شدن رئیس تازه در مسکو، Edouard Beaux عهده دار تولید تولید ها معطر این کمپانی و در رأس آن ها، صابون های پرطرفدار رالت شد . در سال 1898، اخوی ادوارد بیو با اسم Ernest Beaux عمل خود را بعنوان تکنسین آزمایشگاه در این شرکت ابتدا نمود . وی پس از علم آموزی در عطرسازی، در سال 1911 بعنوان مدیریت ارشد آزمایشگاه های رالت گزینش شد و با ساخت عطرهایی مانند Bouquet de Napoleon و Bouquet de Catherine، رالت را به نامی مطرح و تبارک در عطرسازی آن زمان تبدیل کرد .


با استارت نزاع جهانی اول، ارنست بیو به خدمت ارتش فرانسه در آمد و پس از انقلاب روسیه در سال 1917، رالت عمل های خویش را از مسکو به روسیه انتقال اعطا کرد . پس از خاتمه جنگ، Ernest Beaux با کوکو شانل به همیاری پرداخت و عطرهای غالب شانل5 و شانل 22 را کردار کرد . مدتی بعد وی از رالت قطع شد و امتیاز این کمپانی در سال 1926 به François Coty واگذار شد . اگرچه کوتی در ده سال های 1930 و 1940 تیم ای از عطرهای گران قیمت و نفیس رالت را عرضه نمود؛ اما موفقیت های سال های قبلی رالت هیچوقت تکرار نشد .


در سال 2013، گروهی از عطرسازان برنا و با استعداد، عهده دار مرمت عطرهای چیره این برند گردیده و با پباده سازی چهار بو فاخر بر شالوده فرمول های حساس آن ها، ضمن ادای احترام به این مارک مشهور، بازگشت Rallet و ابتدا فعالیت های آن در دوره جدید را پای کوبی گرفتند . در ادامه با فضای این چهار عطر بخش اعظم آشنا خوا‌هیم شد 

شرح رایحه: ملایم و تلخ . عطری با بو ای نافذ، لاکچری و رسمی که روایح چوبی مانند سدر، وتیور و خزه، ایفاگر نقش کلیدی در آن بوده و با اضافه شدن نوت های ادویه ای و روایح صمغی، بر عمق و پیچیدگی آن افزوده می شود .